Επηρεάζει η βροχή τους στροβιλοκινητήρες;

Ένας στροβιλοκινητήρας απορροφά τεράστιες ποσότητες αέρα, αλλά η βροχή σπανίως του δημιουργεί πρόβλημα. Αυτό οφείλεται κυρίως σε δύο παράγοντες.

Καταρχάς, η πλειονότητα των σύγχρονων αεροπλάνων διαθέτει κινητήρες τύπου «turbofan» (ανεμιστήρες τούρμπο). Εδώ ο αέρας συναντά, σε πρώτη φάση, έναν ταχύτατα περιστρεφόμενο ανεμιστήρα που καταβροχθίζει μέσω ενός αεραγωγού μεγάλο μέρος της βροχής, η οποία στη συνέχεια αποβάλλεται, έχοντας παρακάμψει το θάλαμο καύσης του κινητήρα. Μέσω αυτής της διαδικασίας η βροχή δεν φτάνει στον κινητήρα. Δεύτερον, οι ποσότητες του νερού, ακόμη κι όταν η βροχή είναι κατακλυσμιαία, είναι σχετικά μικρές σε σχέση με τον αέρα που απορροφά ο κινητήρας. Επιπλέον, στο εσωτερικό του κινητήρα η θερμοκρασία είναι τόσο υψηλή που το νερό ακαριαία μετατρέπεται σε υδρατμούς, που αποβάλλονται μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα της καύσης.

Όμως, κατά την τροχοδρόμηση για την απογείωση η βροχή καθώς και τα νερά στην πίστα ενδέχεται να προκαλέσουν πρόβλημα. Κι αυτό γιατί το νερό μπορεί, εν μέρει, να μειώσει την απόδοση του κινητήρα, γεγονός που θεωρείται σχετικά επικίνδυνο κατά την απογείωση. Αν η πίστα έχει πολλά νερά, προβλέπεται διαδικασία φυσιολογικής απογείωσης. Αντιθέτως, αν βρέχει και η πίστα είναι στεγνή, ο πιλότος αρκεί να πιέσει το κουμπί «runway wet» (υγρή πίστα). Τότε οι υπολογιστές του αεροπλάνου αυξάνουν κατά τι την ισχύ των κινητήρων, προκειμένου να αντισταθμίσουν την απώλεια εξαιτίας της βροχής.

Leave your comment

Your Name: (required)

E-Mail: (required)

Website: (not required)

Authorization code from image: (required)


Message: (required)

Send comment